De tijden van "zondags bij de ouders", op bezoek, eten, koffie drinken, uitvoerige deelname aan verenigingen, komen meer en meer onder druk te staan door ons drukke bestaan. De zaterdag gaat grotendeels op aan het halen en brengen "van" en "naar". Zondags zijn de winkels ook meer en meer open dus doen we de boodschappen dan maar.
In deze tijden doet een aantal ontwikkelingen haar intrede of vinden eigenlijk meer en meer hun toepassing.
In de enorme informatie overload zal er een bepaalde vorm van filtering moeten gaan plaatsvinden om niet te verdrinken. Hiertoe is het bijvoorbeeld mogelijk om een "abonnement" te nemen op nieuws wat op websites word geplaatst. Vaak gebeurt dat in de vorm van RSS-feeds. Hoe deze techniek in zijn werk gaat toont een van onderstaande video's U helder.
Zoals jullie (wellicht) weten zullen we binnenkort een Community "launchen" over de (acute)zorg waar een informatie "kracht"punt over relevante ontwikkelingen zal ontstaan.
Dat is een implementatietraject wat alles bij elkaar zeker een jaar in beslag zal gaan nemen, voordat alles helemaal loopt zoals wij het voor ogen hebben.
Hier zullen we proberen meerdere informatiestromen bij elkaar te laten komen, online de discussie aan te gaan welke off-line voortgezet zal gaan worden, nieuwe ontwikkelingen "gescout" kunnen worden, mensen en ontwikkelingen met elkaar verbonden zullen worden.
Dit is niet strikt genomen een AZO of Radboud "feestje" we vinden het gewoonweg belangrijk dát het er komt en gaan het nú ook écht doen.
De gesprekken hierover zijn nagenoeg afgerond, de techniek wordt op dit moment achter de schermen klaargemaakt, we hebben een aantal relevante mensen om ons heen
verzameld en een communitymanager aangenomen. De afgelopen maanden hebben wij met onder andere Marco Derksen mijn "houtskoolschets" verder

Op zich is ook deze ontwikkeling niet nieuw, goed voorbeeld (en betrokken bij onze community) is Marketingfacts! Dit is dé online community voor alles op het gebied van on-line marketing, en staat voor een groot deel model voor wat u bij ons zult gaan zien, qua functionaliteiten. Daar onze doelstelling anders is zullen wij uiteraard ook ander om gaan met advertentiebeleid.
We gaan echter op een aantal gebieden een stapje verder. Iemand die op een woord zoekt, zal ook alle relevante artikelen, blogposts, reacties en verwijzingen naar bijvoorbeeld Pubmed voorgeschoteld krijgen.
Dat we hierbij gebruik zullen gaan maken van de nieuwste technieken en brede inzet van nieuwe media moge voor zich spreken. We willen het gesprek met Ú openen, de discussie aangaan en samen kijken hoe we ook de veranderende rol van de patiënt het beste kunnen benaderen.
Hierbij denken we ook aan het organiseren van een aantal workshops voor (para)medici, verpleegkundige- en ondersteunende medewerkers.
Voor wat betreft een aantal ontwikkelingen en technieken waaronder Twitter etc troffen we (getipt door Webicina) bij Commoncraft een paar mooie voorbeelden aan welke wij u niet willen onthouden. Onderaan de pagina staat een aantal verwijzingen naar hoe ik eea gebruik.
Hiermee kunt u vast "oefenen".
RSS in plain Enlish
Blogs in plain Enlish:
Social networking in plain English
Ik wens jullie veel kijk- en probeerplezier in het ontdekken en toepassen hiervan voor de zorg
Ik wens jullie veel kijk- en probeerplezier in het ontdekken en toepassen hiervan voor de zorg
Onderstaand een paar voorbeeld van hoe ik er mee om ga :
LinkedIn : Lucien Engelen
Lucien Engelen
1 opmerking:
Fantastisch om aan deze grote uitdaging deel te mogen nemen!
Een reactie posten